אלקין: "יש מקום לדון בפסקת התגברות"

אסתי פלד No Comments on אלקין: "יש מקום לדון בפסקת התגברות"

ח"כ זאב אלקין במהדורה המרכזית: "הייתי מאלה שהובילו והציעו חוקים בנושא מערכת המשפט, עוד כשנתניהו התנגד לכך בכל תוקף. אנחנו נגד כל הנוסחים שמובאים כרגע. אבל יש מקום לדון בפסקת התגברות ובמעמדו של חוק יסוד"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי), שוחח הערב (רביעי) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית על הקריאה להידברות. "גנץ אמר מהיום הראשון שאנחנו מוכנים למשא ומתן לרפורמה מוסכמת. לצערי אז אף אחד לא קיבל את ידנו המושטת".

אלקין הסביר: "אנחנו מסכימים לכך שיש מקום לרפורמה במערכת המשפט אבל לא בנוסח שהממשלה הציעה כי זה לדעתנו נוסח רע. הנשיא שם את המתווה שלו ואמרנו שאנחנו מוכנים לפעול על פיו. הכדור כל הזמן בצד של נתניהו ושותפיו. זו כמעט הזדמנות אחרונה לעצור וגנץ פועל כמבוגר אחראי. חלק ממתווה הנשיא היה ששלב ראשון זה עצירת החקיקה".

אלקין התייחס גם לבחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, שטרם התקיימה: "מזכיר הכנסת צריך רק לקבוע מועד לקיום הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה ביקשה לדחות את זה וזה לא מקובל. גם אם ישונה התקנון – זה עוד לא קרה נכון לעכשיו".

הוא הזכיר: "הייתי מאלה שהובילו והציעו חוקים בנושא מערכת המשפט, עוד כשנתניהו התנגד לכך בכל תוקף. אנחנו נגד כל הנוסחים שמובאים כרגע. אבל יש מקום לדון בפסקת התגברות, יש מקום לדון במעמדו של חוק יסוד שצריך להיות מוסדר בחוק יסוד החקיקה".

עוד אמר אלקין: "רפורמה שלא תעבור בהסכמה דינה יהיה כמו המס על החד פעמי שבוטל מיד כשהתחלפה הממשלה".

הוא טען כי "הרפורמה הזו על כל מרכיביה לא הוצגה לבוחרים אף שנראה שהיא הייתה מוכנה מראש".

על היחס הישראלי לאוקראינה: "הדבר הנכון הוא לתמוך באוקראינה יותר ממה שהיום. אי אפשר להישאר אדיש לשיתוף הפעולה הרוסי-איראני. פגשנו את זלנסקי באותו יום שהוא נפגש עם ביידן. זו אמירה דרמטית. דרוש פה שינוי מדיניות".



0 תגובות